måndag 28 april 2008

ADHD conserta

har läst massor om mediciner mot adhd idag, nu börjar jag bli rädd. Jag kanske inte borde äta dem, det skrivs mycket om dessa tabletter som jag absolut inte skulle vilja upp leva. Jag har ju faktiskt klarat mig så här länge utan dessa tabletter, fast de har ju varit rätt rörigt ibland. Mitt humör har ju många stackare fått stå ut med ibland. Jag kan inte säga att mitt humör blivit bättre för att jag tar concerta utan det handlar mera om att jag vill leva ett lugnare och ett harmoniskt liv så det är något jag har jobbat på. I början när jag skrev i min jag är bra bok (Mia Törnblom), så skrev jag ofta att jag behövde hjälp med att tygla mitt humör. Jag har skrivit många jag är bra böcker då menar jag många! Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag skrev något om ilska. Så det med humör har inte med concerta att göra. Utan det är helt och hållet min egen förtjänst. Jag har funderat mycket idag på dessa tabletter nu.

1 kommentar:

ULTRA sa...

Hallå...hoppas allt e bra med dig...vi har inte e-mejlat på ett tag...så...hoppas de är bra...med medecinen å dig,familj mm...sen har jag inte själv bloggat på ett tag...men tänkte nog göra det snart igen...känner jag...
har sj varit lite så där tveksam till medecinen,men om det hjäper mig att få *frid* i sinnet någesånär...så ok...har hört att man kanske inte heller behöver käka det hela livet enligt min läkare...men de e ja tveksam om...men de visar sig om nåra år,är sj uppe i 72mg concerta nu,å ja vet fortfarande inte om det e ok..ännu,e ju fortafrande inne i inställningsperioden av medecinen...

...e-mejla mig om du har tid å lust...ha de bra i sommar annars..KRAM KRAM